Przewodowa czy bezprzewodowa telemetria samochodowa?

Temat telemetrii jest z nami już od jakiegoś czasu. Składa się z dwóch części. Pierwsza to bezprzewodowe transmisje diagnostyczne i ich rodzaje. Ponadto dostępne są przewodowe i bezprzewodowe transmisje diagnostyczne. Oba typy są teraz bardzo często używane.

W telemetrii samochodu WIRED nośnik danych niesie ze sobą dodatkowy token uwierzytelniający, dzięki któremu dostępnych jest szereg metod informowania użytkownika o pracy auta. Najpopularniejszy jest WMI (WiFiManager) dla Windows. W samochodach jest wiele podobnych systemów. W większości przypadków możemy również skorzystać z Internetu, aby uzyskać informacje o systemie i zainstalowanych w nim sterownikach.

Korzystanie z telemetrii ma kilka zalet. Pierwsza to szybkość uzyskiwania informacji. Gdy mamy problem i chcemy wiedzieć wszystko, co dzieje się na drodze, możemy porozmawiać z samochodem. Jest to lepsze niż zgadywanie lub czytanie wiadomości tekstowych. Jest również bardziej wydajny niż tradycyjne fale radiowe.

Drugą zaletą jest możliwość zbierania statystyk. Zebrane dane telemetryczne mogą służyć do rozwiązywania problemów z usterką lub określoną usterką. Informacje o typie używanej skrzyni biegów, modelu pojazdu, natężeniu ruchu, prędkości, zużyciu paliwa i nie tylko.

Ponieważ zebrane informacje służą do rozwiązywania problemów, można ich również użyć do zdiagnozowania systemu. Jest to bardzo przydatne urządzenie, które może zdiagnozować usterkę i określić najlepszą metodę naprawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *